آموزش نصب ووکامرس فارسی در وردپرس و نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

آموزش نصب ووکامرس و ساخت فروشگاه اینترنتی

برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین با استفاده از ووکامرس، ابتدا باید وردپرس را روی هاست خود نصب کنید. پس ابتدا با کمک آموزش نصب وردپرس، این سیستم مدیریت محتوا و سازنده پایگاه داده را در سایت خود راه اندازی کنید.
همانطور که در بالا ذکر شد، WooCommerce افزونه ای است که برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین استفاده می شود و در کنار وردپرس قرار می گیرد. با مراجعه به صفحه دانلود افزونه ووکامرس این افزونه را دانلود و فعال کنید. یا می توانید با رفتن به پلاگین > افزودن به داشبورد وردپرس و جستجوی Woocommerce این افزونه را نصب و فعال کنید.
در حال حاضر افزونه ووکامرس بیش از 4 میلیون نصب فعال و امتیاز 4.6 دارد که نشان دهنده محبوبیت این افزونه فروشگاه ساز است.
پس از فعال سازی افزونه، دو منو با نام ووکامرس و محصولات به پیشخوان سایت وردپرس شما اضافه می شود. ابتدا باید تنظیمات افزونه را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. بنابراین به منوی WooCommerce > Configuration رفته و افزونه WooCommerce را طبق توضیحات ارائه شده پیکربندی کنید.

تنظیمات عمومی ووکامرس

پارامترهای عمومی ووکامرس

آدرس فروشگاه: در این قسمت باید اطلاعات موقعیت مکانی آدرس فروشگاه اینترنتی خود را وارد کنید. این قسمت شامل وارد شدن به دو قسمت آدرس، انتخاب شهر و ایالت و در نهایت وارد کردن کد پستی است که باید هر کدام را مانند مثال تصویر بالا وارد کنید.

گزینه‌های عمومی: این بخش برخی از تنظیمات فروشگاه از جمله مکان فروش، کشورهایی که فروش مجاز است، مالیات‌ها را فعال می‌کند، و انتخاب اینکه آیا کد تخفیف ارائه شود، که هر کدام براساس موارد زیر سفارشی‌سازی می‌شوند، بحث می‌کند.

مکان های فروش: از این قسمت باید انتخاب کنید که محصولات فروشگاه در کدام کشورها قابل فروش است. اگر فقط یک کشور خاص است، باید آن را انتخاب کنید. اما اگر می توانید به برخی از کشورها بفروشید، فقط کشورها را از لیست کشورهای موجود انتخاب کنید. در نهایت، اگر مجاز به فروش در همه کشورها هستید، می توانید فروش را در همه کشورها انتخاب کنید.

مقصد(های) حمل و نقل: از این گزینه برای محاسبه هزینه ارسال محصول استفاده می شود. البته این گزینه برای فروش محصولات فیزیکی عالی است و اگر از محصولات قابل دانلود استفاده می کنید، نیازی به این گزینه ندارید.

موقعیت مکانی پیش فرض مشتری: این گزینه به شما امکان می دهد مکان مشتری بر اساس اطلاعات مرورگر مشتری انتخاب شود. در این صورت هر زمان که مشتری خریدی انجام دهد، اطلاعات آدرس به صورت خودکار برای دریافت محصول با استفاده از این قابلیت پر می شود.
فعال کردن مالیات: در صورتی که کالای شما مشمول مالیات باشد، با فعال کردن این گزینه، ووکامرس قابلیت محاسبه مالیات را در اختیار شما قرار می دهد و هر قیمتی که برای محصول وارد کنید، با توجه به درصد مالیات همان سال به قیمت محصول اضافه می شود. اضافه شده به
فعال سازی کوپن: با فعال کردن این گزینه می توانید از کد تخفیف در ووکامرس استفاده کنید. با استفاده از این تابع می توانید یک کد تخفیف در فروشگاه اینترنتی خود تعریف کنید و رویدادهای فروش را برای خرید محصولات دارای کد تخفیف برگزار کنید.
پیکربندی ارز: با کمک این بخش می توانید ارز مورد نظر را برای پرداخت محصول انتخاب کنید.
آموزش راه اندازی محصول ووکامرس

تنظیمات انجمن WooCommerce

تنظیمات اصلی WooCommerce

آدرس فروشگاه: در این قسمت باید اطلاعات آدرس فروشگاه اینترنتی خود را وارد کنید. این قسمت شامل وارد کردن دو فیلد آدرس، انتخاب شهر و کشور و در نهایت وارد کردن کد پستی است که برای هر کدام مانند تصویر بالا باید وارد کنید.

گزینه‌های عمومی: این بخش برخی از تنظیمات فروشگاه را پوشش می‌دهد، از جمله انتخاب نقطه فروش، کشورهایی که فروش در آنها مجاز است، مالیات‌ها را فعال می‌کند و امکان ارائه کد تخفیف را دارد که همه آنها را باید بر اساس نکات زیر تنظیم کنید.

محل فروش: از این قسمت باید کشورهایی را انتخاب کنید که محصول شما در آن ها قابل فروش است. اگر کشور خاصی است، باید انتخاب کنید. اما اگر امکان فروش در برخی کشورها وجود دارد، لطفاً کشورها را از لیست کشورهای موجود انتخاب کنید. در نهایت، اگر فروش به همه کشورها مجاز است، می توانید فروش به همه کشورها را انتخاب کنید.

Shipping Locations: از این گزینه برای محاسبه هزینه ارسال محصول استفاده می شود. البته این گزینه برای فروش محصولات فیزیکی مناسب است و اگر از محصولات قابل حمل استفاده می کنید نیازی به این گزینه ندارید.

Default Client Location: این گزینه به شما اجازه می دهد تا مکان مشتری را بر اساس اطلاعات مرورگر مشتری انتخاب کنید. در این حالت، هر بار که مشتری خریدی انجام می دهد، این ویژگی به طور خودکار اطلاعات آدرس حمل و نقل او را پر می کند.

فعال کردن مالیات: اگر محصولات شما دارای مالیات هستند، فعال کردن این گزینه امکان محاسبه مالیات در ووکامرس را فراهم می کند و هر قیمتی که برای محصول وارد می کنید، متناسب با نرخ مالیات آن سال به قیمت محصول اضافه می شود.

فعال سازی کوپن ها: با فعال کردن این گزینه می توانید از کدهای تخفیف در ووکامرس استفاده کنید. با کمک آن می توانید کدهای تخفیف را در فروشگاه اینترنتی خود تعریف کنید و رویدادهای فروش را برای خرید محصولات دارای کد تخفیف برگزار کنید.

پیکربندی ارز: با کمک این قسمت می توانید ارزی را برای پرداخت محصول انتخاب کنید.

آموزش راه اندازی محصول WooCommerce





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: